سرخط خبرها

به توان شهر | روایتی از سعید دولابی، فاتح نابینای قله دماوند | بر فراز قله پیروزی

روز جهانی عصای سپید، فرصتی تکرارنشدنی برای دیدن موفقیت ها و روایت سختکوشی انسان های نابیناست.
  • کد خبر: ۱۲۹۵۳۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

به گزارش شهرآرانیوز، اولین چیزی که پس از شنیدن واژه "کوه" به ذهنتان می آید چیست؟ قطعا صلابت و استواری و سرسختی، واژگان احترام آمیزی ست که در دل و ذهنتان می نشیند.

حال به سراغ واژه دیگری برویم؛ "نابینا". این واژه قطعا با تاریکی و ندیدن اطراف، رنگ ها، آدم ها و.... همراه است. اینک ماییم و دو واژه که شاید به هم نیایند و آن، کوه و نابیناست.

سعید دولابی، فرهنگی نابینایی ست که از قضا کوهنورد هم می باشد. شاید باورتان نشود اما سعید فاتح قله های دماوند، تفتان و شیرکوه است.

سعید در روزگار جوانی و هنگامی که آماده می شد جشن دانش آموختگی دانشگاه را برپا کند، به علت یک بیماری، بینایی اش را از دست می دهد؛ تصور کنید جوانی بیست و چند ساله که همه چیز را دیده است، ناگهان دنیای پیرامونش خاموش و بی رنگ شود. چه حسی پیدا می کنید؟

سعید اینک یک کوهنورد است آنهم با همان چشمان نابینا. یک مدیر موفق مدرسه و یک مشاور توانمند خانواده.

به نظر می آید در روایت ما، سعید نابینا و کوه استوار و سرسخت، یکی باشند. شاید حتی بتوان گفت که سعید از کوه، پرصلابت تر و سرسخت تر است و فتح قله ها، به رخ کشیدن دانایی و توانایی و کوشایی اوست.

قسمت ششم از برنامه "به توان شهر" روایتی از سعید دولابی، فاتح نابینای قله دماوند است که به مناسبت روز جهانی عصای سفید تهیه شده است.

{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->